Süper Dünya Nedir? Süper Dünya Keşfi

bilginkurt_editor Ağustos 09, 2022 10 okunma 0 yorum 2 dakikada okuyabilirsiniz
Süper Dünya

Süper Dünya nedir? Süper dünya keşfi ile ilgili merak edilenler için okumaya devam edin. Boşluk, ortaya çıkan istatistiksel kalıplara ayrıntı ekler. Kendi arka bahçemizde olduğu gibi birçok ötegezegen sisteminde, gökbilimciler daha küçük dünyaların ev sahibi yıldızlara yakın yörüngede dönme eğiliminde olduğunu ve daha büyük gezegenlerin daha uzak olduğunu buluyorlar. Seager, küçük gezegenlerin yıldızlarına yakınlığının, küçük olmalarının bir nedeni olabileceğini söyledi. Uzaklardaki kardeşleri gibi büyük başlayabilirler, ancak atmosferlerini ve dolayısıyla çok fazla kütleyi yıldızlarının yakıcı ısısı ve ultraviyole radyasyonuna kaybedebilirler.
Bilim adamları, Mars’a böyle bir şey olduğunu düşünüyor. Daha kalın bir atmosferle başladı, ancak koruyucu manyetik alanını kaybettiğinde, güneş o atmosferi yavaşça uçurmakta özgürdü. Seager, Dünya’nın bile hidrojen kabuğunun bir kısmını kaybetmeye devam ettiğini söyledi.

“Bu diğer sistemlerin bazılarının daha ciddi erken geçmişleri olabilir” dedi. “Gelecekte atmosferlere bir göz atmak istiyoruz ve belki bu bize biraz fikir verebilir.”

Süper Dünya Nedir?

Çeşitli ötegezegenlerin makyajına gelince, Seager, gökbilimcilerin çoğunun içeride nasıl olduğunu henüz söyleyemediklerini söyledi. Ama insanlar çabalıyor. Süper Dünyalar veya bazen mini Neptünler olarak adlandırılan, Dünya’nın iki ila dört katı büyüklüğündeki gezegenler özellikle tartışılmaktadır. Bazı gökbilimciler, bunların kalın hidrojen gazı atmosferlerinde örtülen kaya topları olduğunu düşünürken, diğerleri katı, sıvı veya buhar olsun, suda örtüldüklerini iddia ediyor.

Geçen ay, Seager’ın Harvard Üniversitesi’nde eski bir öğrencisi olan Li Zeng liderliğindeki gökbilimciler, bu ortak gezegenlerin su dünyaları olduğunu öne süren bilgisayar simülasyonlarının sonuçlarını bildirdiler. Bazıları, çeşitli egzotik formlarda gelecek olan yüzde 50’ye kadar su olabilir. Zeng, suyun tamamen akışkan olabileceğini veya yüzeyin binlerce kilometre altında yeni keşfedilen “süperiyonik buz” adı verilen faz gibi yüksek basınçlı buzlara sıkıştırılmış olabileceğini söyledi.

Zeng bir e-postada, “Bu yüksek basınçlı buzlar, esasen Dünya’nın derin mantosundaki silikat kayaları gibidir, sıcak ve serttir” diye yazdı. “Bu okyanuslar dipsiz, dipsiz. Onlar bizim Dünyamızla kıyaslandığında farklı dünyalar.”

Süper Dünya

Süper Dünya Keşfi

Zeng, bu süper Dünyaların veya mini Neptünlerin güneş sistemimizdeki gezegenlerden daha yaygın olabileceğini ve gerçekten de ev gibi bir yerin olamayacağını söyledi. Ama Dragomir daha ihtiyatlı. Kepler’in gezegen bolluğu arasında kalıpları seçmek için neredeyse on yılı olduğunu kaydetti, ancak TESS daha yeni başlıyor. Kepler, Kuğu takımyıldızındaki küçük bir gökyüzü parçasını incelerken, TESS, Kepler’in görüş alanından 400 kat daha büyük bir alan olan tüm gökyüzünü inceleyecek. Ve TESS, takip gözlemleri için yer tabanlı teleskoplarla çalışmak mümkün olacak olan yakındaki parlak yıldızlara odaklanacak.

Dragomir, TESS’in yıldızlarının yörüngesinde çok uzak mesafelerde dönen gezegenlere ilişkin uzun vadeli gözlemlerini bekliyor. Basit geometri nedeniyle bu dünyaları görmek daha zordur. TESS, bir yıldızın parlaklığındaki, önünden geçen bir şeyi gösteren çarpmaları inceleyerek bir gezegenin varlığını tespit eder. Yıldızlarından çok uzak mesafelerde yörüngede dönen gezegenlerin önlerinden geçmeleri uzun zaman alır, bu da yakalanması daha zor olan uzun süreli bir çarpma yaratır ve yıldız ışığını daha az karartırlar.

Bu noktada hangi tür gezegenlerin oluştuğu ve oluşmadığı konusunda kesin sonuçlar çıkarmak, “samanlığın yüzde 1’ine bakıp ‘Ah, iğne yok’ demek gibi bir şey” dedi.

Süper Dünya keşfi ile ilgili görüş ve sorularınızı yorumlar kısmında bekliyoruz! 🙂

bilginkurt_editor

Editör henüz kendisi hakkında herhangi bir bilgi girmedi.

Toplam 51 yazı paylaştı.