NASA Yeni Bir Dünya Keşfetti!

bilginkurt Haziran 08, 2021 351 okunma 0 yorum 1 dakikada okuyabilirsiniz

Amerika Birleşik Devletlerine Ait Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi NASA, Dünya’ya çok benzeyen bir gezegen keşfettiklerini duyurdu. Uzay Ajansına ait JPL laboratuvarı ve New Mexico Üniversitesi’nin işbirliği ile keşfedilen gezegenin Dünya benzeri yaşanabilir eksende bulunduğu tahmin ediliyor.

TOI-1231b isimli cüce gezegende 1 yıl yalnızca 24 gün sürüyor. Boyut ve görüntüsüyle Neptün’e benzeyen gezegen kırmızı bir cüce yıldızın yörüngesinde yer alıyor.

Dünya’ya kıyasla kendi yıldızına 8 kat daha yakın bir mesafede yer alan gezegen cüce yıldızın yörüngesinde olduğu için gezegenin sıcaklığı ile Dünya’nın sıcaklığı birbirine çok benziyor.

Araştırmacılar tarafından yapılan çalışmalara göre gezegenin atmosfer sıcaklığı ortalama 57 derece olabileceği düşünülüyor. Bu değerler bugüne kadar keşfedilen en soğuk gezegen olarak kayıtlara geçti. TOI-1231b keşfedilen gezegenler arasında en küçük ve en soğuk gezegen olarak kayıtlara geçti.

Söz konusu araştırmayı yapan ve yayımlayan bilim insanları gezegenin atmosferinde su ve bulut olma ihtimalinin bir hayli kuvvetli olduğunu belirtiyor. Ayrıca bilim insanları gezegeni “garip” olarak tanımlıyor.

Etiket:

bilginkurt

Editör henüz kendisi hakkında herhangi bir bilgi girmedi.

Toplam 66 yazı paylaştı.